Türebede namaz kılmanın caiz olup olmadığı konusunda farklı fıkhi görüşlerin bulunması ilginç. Sağlık sorunları nedeniyle bu şekilde ibadet etmek zorunda kalanlar için Hanefî mezhebinin bu durumu kabul etmesi oldukça önemli. Peki, Şafiî mezhebinin münkünse ayakta veya oturarak namaz kılma vurgusu bu durumu nasıl etkiliyor? Yani, sağlık durumu elvermediğinde türebede kılınan namaz, diğer mezheplerin bakış açısına göre gerçekten de geçerli sayılabilir mi? Bu noktada, bireylerin sağlık durumlarını dikkate alarak en uygun şekilde ibadet etmeleri gerektiği anlaşılıyor. Sizce, bu kadar çok görüş olmasının arkasında yatan nedenler neler olabilir?
Türebede namaz kılmanın caiz olup olmadığı konusunda farklı fıkhi görüşlerin bulunması ilginç. Sağlık sorunları nedeniyle bu şekilde ibadet etmek zorunda kalanlar için Hanefî mezhebinin bu durumu kabul etmesi oldukça önemli. Peki, Şafiî mezhebinin münkünse ayakta veya oturarak namaz kılma vurgusu bu durumu nasıl etkiliyor? Yani, sağlık durumu elvermediğinde türebede kılınan namaz, diğer mezheplerin bakış açısına göre gerçekten de geçerli sayılabilir mi? Bu noktada, bireylerin sağlık durumlarını dikkate alarak en uygun şekilde ibadet etmeleri gerektiği anlaşılıyor. Sizce, bu kadar çok görüş olmasının arkasında yatan nedenler neler olabilir?
Cevap yaz